Z razglasitvijo zmagovalnih srednjih šol se končuje 4. leto kampanje Pozor(!)ni za okolje

Kranj, 14. 5. 2014 – Danes se je z EKOpiknikom uradno zaključilo četrto leto kampanje Pozor(!)ni za okolje, katere pobudnik je družba Goodyear Dunlop Sava Tires.
Kampanja je v tem času združila 44 partnerskih organizacij in več kot 12.000 dijakov iz vse Slovenije, že drugo leto zapored pa jo je podprlo tudi Ministrstvo za kmetijstvo in okolje. Prireditev je zaznamovala slavnostna razglasitev zmagovalcev letošnjega tekmovalnega dela kampanje, v katerem so se najbolje odrezale Srednja gostinska in turistična šola Radovljica, Šolski center Kranj ter Biotehniška šola iz Šolskega centra Nova Gorica.
 V kampanji Pozor(!)ni za okolje je v letošnjem šolskem letu sodelovalo 44 partnerskih organizacij in več kot 12.000 srednješolcev.
V kampanji Pozor(!)ni za okolje je v letošnjem šolskem letu
sodelovalo 44 partnerskih organizacij in več kot 12.000
srednješolcev.
 Najboljše rezultate je v okviru tekmovanja v ločevanju odpadkov dosegla Srednja gostinska in turistična šola Radovljica. Nagrade je zmagovalcem v imenu družbe Goodyear Dunlop Sava Tires podelil Matej Zavrl, direktor prodaje in marketinga za potniško pnevmatiko za trge Srednje in Jugovzhodne Evrope.
Najboljše rezultate je v okviru tekmovanja v ločevanju
odpadkov dosegla Srednja gostinska in turistična šola
Radovljica. Nagrade je zmagovalcem v imenu družbe
Goodyear Dunlop Sava Tires podelil Matej Zavrl, direktor
prodaje in marketinga za potniško pnevmatiko za trge
Srednje in Jugovzhodne Evrope.
 Šolski center Kranj (Strokovna gimnazija ter Srednja šola za elektrotehniko in računalništvo) je osvojil nagrado za najbolj učinkovito izvajanje EKOnačrta.
Šolski center Kranj (Strokovna gimnazija ter Srednja šola za
elektrotehniko in računalništvo) je osvojil nagrado za
najbolj učinkovito izvajanje EKOnačrta.
 Nagrado za najbolje izveden EKOdan je osvojila Biotehniška srednja šola Šolskega centra Nova Gorica.
Nagrado za najbolje izveden EKOdan je osvojila Biotehniška
srednja šola Šolskega centra Nova Gorica.

Tekmovalni del kampanje je tudi letošnje leto potekal v treh kategorijah. Dijaki desetih sodelujočih šol z Gorenjske so tako kot minula tri leta tekmovali v ločenem zbiranju odpadkov, vseh 26 v projektu sodelujočih srednjih šol pa se je pomerilo v izvajanju EKOnačrta ter organizaciji EKOdneva. Šole so z izvajanjem EKOnačrta zmanjševale količino odpadkov ter porabo energije in vode, v okviru EKOdneva pa so organizirale raznovrstne aktivnosti, namenjene osveščanju dijakov, zaposlenih, lokalne skupnosti ter širše javnosti o odgovornem ravnanju z okoljem.

Uradna razglasitev zmagovalcev tekmovanj je potekala na zaključnem dogodku. Najboljše rezultate je v okviru tekmovanja v ločevanju odpadkov dosegla Srednja gostinska in turistična šola Radovljica, EKOfrendi Šolskega centra Kranj (Strokovna gimnazija ter Srednja šola za elektrotehniko in računalništvo) so najbolj učinkovito izvajali EKOnačrt, najboljši EKOdan pa so izvedli na Biotehniški srednji šoli Šolskega centra Nova Gorica. Več o tekmovalnem delu in zmagovalcih si lahko preberete v osebni izkaznici projekta Pozor(!)ni za okolje.

Za vse zmagovalne šole je pobudnica kampanje, družba Goodyear Dunlop Sava Tires, pripravila privlačne nagrade.


Ministrstvo za kmetijstvo in okolje že drugič podprlo kampanjo

Kampanji Pozor(!)ni za okolje je tudi letošnje leto svojo podporo z aktivnim partnerstvom namenilo Ministrstvo za kmetijstvo in okolje. Mag. Tanja Bolte, generalna direktorica Direktorata za okolje na Ministrstvu za kmetijstvo in okolje, se je udeležila zaključne prireditve projekta in v svojem govoru izpostavila pomen tovrstnih kampanj: "Vsak dan znova se moramo zavedati pomembnosti varovanja okolja in (omejenih) naravnih virov. Slovenija sodi sicer med razmeroma uspešne članice EU, ko je govora o ravnanju z odpadki, pa vendar nas čaka še kar nekaj dela. Kampanja Pozor(!)ni za okolje je pravi korak v smeri še konkretnejšega zavedanja o možnostih reševanja okoljskih izzivov."

Predstavnik družbe Goodyear Dunlop Sava Tires, Matej Zavrl, direktor prodaje in marketinga za potniško pnevmatiko za trge Srednje in Jugovzhodne Evrope, pa je izpostavil pomen, ki ga zmanjševanju vplivov na okolje posvečajo v podjetju: "V družbi Goodyear Dunlop Sava Tires nenehno vlagamo v okoljevarstvene projekte, katerih rezultati se kažejo v izboljšanju kazalcev na področju ravnanja z odpadki, topili, vodo, energijo, hrupom in zrakom. Naša prizadevanja na področju okoljevarstva navsezadnje izražamo tudi s kampanjo Pozor(!)ni za okolje, katere priljubljenost in uspeh rasteta iz leta v leto."

Kampanja je v štirih letih prek tekmovanj, predavanj, ekskurzij in raznovrstnih drugih aktivnosti okoljevarstvo približala generaciji dijakov, v nekoliko spremenjeni obliki pa se bo nadaljevala tudi v prihodnjem šolskem letu, ko se bodo teme v večji meri navezovale na zmanjševanje ogljičnega odtisa.

Več o štirih uspešnih letih kampanje si lahko ogledate v video filmčku. Ogledate si lahko tudi rezultate Ankete o odnosu dijakov do okolja iz šolskega leta 2012/13 v infografiki ali v poročilu. Anketo med dijaki sodelujočih srednjih šol vsako leto izvede Fakulteta za organizacijske vede Univerze v Mariboru.