Kranj, 29. maj 2015 – Danes se z zaključnim dogodkom izteka že peto leto kampanje Pozor(!)ni za okolje, katere pobudnik je družba Goodyear Dunlop Sava Tires. V letošnjem šolskem letu je v kampanji sodelovalo 60 partnerskih organizacij, med katerimi je bilo kar 32 srednjih šol, podpirata pa jo tudi Ministrstvo za okolje in prostor ter Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Dogodek je zaznamovala uradna razglasitev zmagovalcev tekmovalnega dela kampanje, v katerem so se najbolje odrezali Tehniški šolski center Maribor, Gimnazija Moste in dijakinja Nadina Kosinac iz Gimnazije Novo mesto.
Nagrado za najboljše izvajanje EKOnačrta je osvojil Tehniški šolski center Maribor. Bili so namreč ena izmed šol, ki je pri izvajanju EKOnačrta in pripravi poročila prikazala slikovite, ciljno usmerjene, faktografske in predvsem odgovorne aktivnosti dijakov do okolja. Dokazali so, da se z motivacijo in trudom lahko zmanjša ogljični odtis na šoli in spremeni odnos dijakov do okolja. Ravnatelj šole Boris Berlot je povedal, da jim prvo mesto predstavlja utrjevanje samozavesti in potrditev, da so na pravi poti. »Zmaga je odličen pokazatelj, da sem poleg uspeha v šoli lahko uspešen tudi na drugih področjih,« je dodal eden izmed dijakov, zaslužnih za zmago, Aleš Črešnar.
Podobno so se zmage razveselili dijaki Gimnazije Moste. Skupaj z mentorico mag. Mojco Orel so namreč organizirali najboljši EKOdan, na kar so, po besedah Orlove, ponosni: »Zmaga na tako pomembnem tekmovanju je za našo šolo dokaz, da ubiramo pravo smer pri dvigovanju zavesti dijakov, učiteljev in širše množice o skrbi za okolje in odgovornem ravnanju z njim.« Izvedba EKOdneva Gimnazije Moste je bila izjemno domišljena, saj so dijake k sodelovanju spodbujali prek dodatnih natečajev, v svoj projekt pa so vključili tudi partnerske organizacije in medije. »Trudili smo se, da naše delo prikažemo čim bolj razgibano, duhovito in veselo – skozi oči dijakov,« je povedala Kaja Šoštarec, EKOninja z Gimnazije Moste.
V natečaju EKOtalent, v okviru katerega so dijaki vseh slovenskih srednjih šol lahko tekmovali v pripravi najboljšega enominutnega videa na temo zmanjševanja ogljičnega odtisa, je najbolj navdušila dijakinja Gimnazije Novo mesto Nadina Kosinac, ki je v svojem videu »10 preprostih ukrepov« predstavila svoj pogled na omenjeno tematiko.
Zavzetost sodelujočih partnerjev in dijakov je navdušila tudi pobudnike kampanje, kot je ob razglasitvi zmagovalcev izpostavil glavni direktor družbe Goodyear Dunlop Sava Tires Matej Zavrl: »V družbi Goodyear Dunlop Sava Tires vseskozi stremimo k izdelavi pnevmatik, ki so okolju prijazne skozi celoten življenjski cikel: od razvoja in proizvodnje do uporabe in pravilne odstranitve. Zato smo kot pobudniki kampanje navdušeni nad razvojem projekta, ki je bil zasnovan na podlagi internih prizadevanj za odgovorno ravnanje z okoljem.«
Več o tekmovalnem delu in o zmagovalcih si lahko preberete v osebni izkaznici projekta, obiščite pa tudi Facebook stran kampanje.